مجله ی اینترنتی سلامت

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی سلامت

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی و آشنایی با تجهیزات رادیولوژی دندانپزشکی

شرکت دلتا در زمینه انرژی های تجدید پذیر، بسیار فعال است. از جمله اقدامات این شرکت، ساخت و طراحی انواع اینورترهای کنترل دور با ویژگی کاهش مصرف برق و کاهش آلایندگیهای در سطح زمین را خواستار هستند. تجهیزات دندانپزشکی دلتا در اکثر کشورهای آسیایی و حتی اروپایی، دارای نمایندگیهای فروش جهانی است. امروزه تکنولوژی مورد استفاده در موتور و درایو های کنترل دورهای دلتا بسیار مدرن و های تک می باشد. به این شکل که حتی برند اشنایدر که در حوزه تکنولوژی حرفهای زیادی برای گفتن دارد، از لحاظ کیفیت در خیلی از مدلها با برند تایوانی دلتا برابری میکند. اما به هرحال این برندسازی است که یک برند را بسیار گران قیمت یا با ارزش می کند. این دقیقا همان عاملی است که باعث ایجاد تفاوت بین برند اشنایدر و دلتا میشود. از بین همه نمایندگی های دلتا در سراسر دنیا، ایران به عنوان یکی از محبوب ترین کاربران برند دلتا شناخته می شود.

موضوع یافتن یک لابراتوار مناسب یکی از مشغلههای ذهنی تمام دندانپزشکان است. این موضوع گاه آنقدر پیچیده و بغرنج میشود که شما تصمیم میگیرد تا حد ممکن درمانهای خود را بدون اتکا به لابراتوار و به صورت یک جلسهای و بهطور مستقیم انجام دهید؛ استانداردهای درمانیتان را تحت تاثیر قرار دهد. «واقعا کلافه شدم، دیگه نمیدونم چهکار کنم. یک لابراتوار خوب سراغ نداری؟ » یا «نمیدونم چطور با لابراتوارها کار کنم.» که نشان میدهد برخی دندانپزشکان همیشه در حال جستجو برای یافتن یک «لابراتوار خوب» هستند. غافل از اینکه شاید مشکل را باید در خودشان یا نحوه ارتباط و تعامل با همکار لابراتوار جستجو کنند. در این نوشتار سعی کردهایم تا راهکارهایی را که برای شکل دادن یک ارتباط صحیح با لابراتوارها لازم است ، در قالب چند نکته بازگو کنیم. اولین و مهمترین نکته در هر رابطهای داشتن صداقت است. بنابراین در رابطه با لابراتوار که همکار نزدیک شماست حتما باید این نکته را لحاظ کنید.

البته باید خاطر نشان کرد که این جعبه هرگز نمی تواند جایگزین درمان اصلی و تخصصی شود ولی می تواند به کنترل درد ایجاد شده و جلوگیری از پیشرفت آن تا رسیدن به دندانپزشک موثر واقع شود. سیستم پاراوان سربی دندانپزشکی، مجموعه سه یا چند تکه از دیواره های سربی قابل حمل است که مسئولیت محافظت از اشعه در هنگام رادیوگرافی را بر عهده دارد. دستگاه واترپیک(Water Pik)دندانپزشکی، دستگاهی ایده ال به منظور بهداشت دهان و دندان که مورد تایید عموم دندانپزشکان و آخرین کتب و مراجع علمی دندانپزشکی قرار گرفته است. واترپیک، قادر به تمیز کردن دندان ها با فشار آب به صورت ضربه ای به جای نخ دندان است. ضربه آب پرتاب شده به شکل مستطیلی و متناوب باعث جدا شدن پلاک و مواد غذای از بین دندان ها و زیر لثه تا ۹۷% می شود. با وجود اینکه استفاده از نخ دندان یکی از ضروریات بهداشت دهان است،  اما بدلیل وقت گیر بودن و دشواری در استفاده نسبت به آن سهل انگاری می شود.

مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که افراد فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی در هنگام ورود به بازارکار، وارد فضای رقابتی با افراد با تجربه و سابقه بیشتر در کار شده و معمولا پذیرفته نمی شوند. تجهیزات رادیولوژی دندانپزشکی با بررسی واحد خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات دندانپزشکی و همچنین بررسی شرکت کنندگان در نمایشگاه های تجهیزات پزشکی داخل کشور مانند ایران هلث و… • در مورد تجهیزات دندانپزشکی و انواع مختلف آنها توضیح دهید؟ بعضی افراد فکر می کنند تجهیزات دندانپزشکی تنها به یونیت دندانپزشکی محدود می شود، در حالی که این تجهیزات بسیار گسترده بوده و روز به روز تجهیزات جدیدتر و تخصصی تر به آنها اضافه می شود. طبیعتا مهم ترین تجهیزات در این بخش یونیت، صندلی و چراغ دندانپزشکی است که خود در واقع سه دستگاه جدا است. دستگاه مهم دیگر در دندانپزشکی اتوکلاو است که با اتوکلاوهای بیمارستانی تفاوت دارد. همچنین دستگاه هایی مانند توربین، آنگل، هندپیس و ایرموتور که اینسترومنت های دندانپزشکی بوده و تعمیرات گسترده ای دارند.

پد جداکننده پنج حلقه مسترفوت، با دارا بودن پنج حلقه بین تمامی انگشتان پا را فاصله انداخته و استفاده از این پد موجب میشود درد ناشی از استفاده انواع کفش از بین برود. صندلهای تابستانی علاوه بر زیبایی و شیک بودن، از نظر کیفی نیز باید حرفی برای زدن داشته باشند؛ صندل طبی زنانه خزر مدل 120، تمام آن چیزی است که شما از یک صندل تابستانی زنانه انتظار دارید. یکی از عواملی که باعث راحتی کفش میشود، استفاده از کفیهای استاندارد در آنهاست. کفی ژلهای مردانه مسترفوت مدل ماساژور، یکی از این نمونههاست که میتوانید استفاده کنید و راحتی را با آنها تجربه کنید. چنانچه در ناحیه سینهی پا احساس درد دارید، میتوانید با خرید پد متاتارسال درد را کاهش دهد. این پد متاتارسال، با کاهش فشار بر این ناحیه، تاثیرات بسیار خوبی را بر سلامتی پاهای شما دارد. پاشنه پوش ژلهای مسترفوت بسیار نرم و منعطف از جنس لاتکس ژلهای است. این محصول جهت محافظت از پاشنه پا، ترک خوردگی های سطح پا، خشکی پوست و کاهش درد تولید شده است و به راحتی قابل استفاده در کفش می باشد. کفش طبی زنانه روشن مدل۰۰۱۱ از مدلهای شیک و در عین حال ساده برای خانمهایی است که قصد دارند همیشه شیک به نظر برسند. این کفش زنانه جدید پاییزی, میتواند حس اطمینان بخشی را از لحاظ زیبایی, به خانمها ببخشد. دمپایی زنانه خزر یکی از بهترین و زیباترین دمپاییهای زنانه در حال حاضر در کشور است که دارای ظاهری کاملا شیک و همچنین جنس بسیار مرغوب میباشد که میتواند مشکل خارپاشنه را برای شما برطرف سازد. متاسفانه مشکلی که گاهی پاشنه پای خانمها را آزار میدهد، خارپاشنه است.

  • Floor Box
  • شیلنگ آویز ( تلفنی) و معمولی
  • کاردانی حرفه ای امور بیمه
  • وضعیت فک و استخوان فک
  • دستگاه بن میل: برای خرد کردن استخوان است
  • اجتناب از استعمال سیگار

∗فرنکتومی برداشت مقدار بسیار کمی از بافت نرم میان دو دندان جلویی است. ∗درناژ آبسه درون دهان به معنای باز کردن راهی برای خروج عفونت در دندان است. ∗درای ساکت، درمان وضعیتی دردآوری است که بعضی اوقات بعد از کشیدن دندان ایجاد میشود. تجهیزات مصرفی دندانپزشکی علت آن هم عدم تشکیل لخته خون در حفره دندانی است. هزینه عصب کشی دندان و درمان ریشه دندان به این موضوع بستگی دارد که دندان مورد نظر شامل چند کانال باشد. دندانی که یک کانال داشته باشد هزینهی پایینتری نسبت به دندان سه یا چهار کاناله خواهد داشت. لازم به ذکر است که هزینه عصب کشی و پرکردن دندان در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است. پروتز دندان و روکشهای دندانی همچون کامپوزیت دندان و لمینت دندان، از جمله روشهای اصلاح طرح لبخند می باشند که در چهره افراد تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. همچنین در صورتی که روکشهای قدیمی و شکستهشده دارید، میتوانید آنها را برداشته و از بهترین مواد و متریال جدید استفاده نمایید و لبخندی زیبا را به خود هدیه بخشید.

این وسیله را معمولاً در سمت مقابل محل جراحی قرار می دهند تا مزاحم کار جراح نباشد. دهان باز کن مولت( Molt ) نمونه ای از دهان بازکن های مرسوم در جراحی است. این ابزار ساختاری شبیه قیچی دارد با این تفاوت که به جای تیغه دارای دو زائده است که بر روی دندانهای بالا و پایین قرار می گیرد. هنگامیکه جراح دو دسته آن را به همدیگر نزدیک می کند به مرور دهان بیمار باز می شود و در همان وضعیت باقی میماند. وسیله ای است که با آن می توان لب ، زبان و لوپ مریض را کنار زد. همانطور که از نام آن مشخص است برای کنار زدن لوپ بیمار به کار میرود. از این وسیله برای کنار زدن زبان بیمار حین جراحی استفاده می شود. رترکتور های مینه سوتا ، ویدر و شومان از انواع رترکتورهای معروف هستند. شبیه قیچی بوده با این تفاوت که به جای لبه برنده دارای دو نوک برای گرفتن و نگه داشتن انواع و اقسام وسایل است.

در سال ۱۹۹۰ سی دی سی (CDC) پس از اینکه شرکت کایرون (Chiron) ۱٫۹ میلون دلار به سی دی سی (CDC) و ۳۳۷٬۵۰۰ دلار به برادلی (Bradley) پرداخت کرد از تقاضانامه ثبت حق انحصاری خود صرفنظر کرد. در سال ۱۹۹۴، برادلی (Bradley) که به دنبال بیاعتبار کردن ثبت امتیاز انحصاری توسط شرکت کایرون (Chiron) و دریافت خسارت و حق کشف بود، دادخواستی را علیه این شرکت تنظیم و خود را به عنوان شریک کشف ویروس معرفی کرد. وی پس از ناکام ماندن در دادگاه استیناف از این دادخواست خود صرفنظر کرد. اتحادیه جهانی هپاتیت روز جهانی هپاتیت را برپا میکند. مراسم این روز همه ساله در ۲۸ ژوئیه برگزار میگردد. هزینههای اقتصادی هپاتیت سی هم برای خود فرد و هم برای اجتماع قابل توجه میباشند. و تا تاریخ ۲۰۱۱ این هزینه بهعلاوه هزینه پیوند کبد چیزی حدود ۲۰۰٬۰۰۰ دلار برآورد شدهاست. این در حالی است که در سال ۱۹۹۸ هزینه این دوره درمانی در ایالات متحده بین ۹٬۲۰۰ تا ۱۷٬۶۰۰ دلار میبود.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات دندانپزشکی به این وبسایت مراجعه فرمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات دندانپزشکی به این وبسایت مراجعه فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد