مجله ی اینترنتی سلامت

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی سلامت

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله بهداشت دهان و دندان هروی و بررسی پر کردن دندان با سرامیک

آیا فلوراید تراپی برای کودک شما لازم است؟ چگونه از انتقال میکروب پوسیدگی از مادر به کودک جلوگیری کنیم؟ چگونه از سیاه شدن دندان کودکان با قطره آهن پیشگیری کنیم؟ علایم دندان در آوردن کودک چیست و چگونه تب دندان را کنترل کنیم؟ به مسواک زدن کودکان اعتماد کنیم یا خودمان انجام بدهیم؟ و بسیاری موارد دیگر… وارنیش فلوراید از سال اول تولد برای کودکان انجام می شود. پوسیدگی دندان کودکان یک فرق مهم با بزرگسالان دارد و آن سرعت زیاد پیشرفتن آن است. چون دندانهای کودک کوچک تر هستند و بهداشت در آنها هم سخت تر از بزرگسالان است. بنابراین باید پوسیدگی دندان کودکان در اسرع وقت ترمیم شود تا از رسیدن به عصب و درد دندان کودک جلوگیری شود. اگر باز هم این فرایند ادامه پیدا کند، شاهد آبسه دندان کودک خواهیم بود. شاید همین دندان درد بوده که برای همه ما خاطره بدی از دندانپزشکی به جا گذاشته است. درد دندان کودک، نه تنها برای خود او، بلکه برای اطرافیان هم بسیار ناخوشایند است.

  • درد در فک پایین و کنارههای صورت
  • وقتی لبخند می زنید چقدر از دندان شما قابل مشاهده است
  • آشنایی با کارهای گروهی
  • دارای مدرک زبان انگلیسی حداقل نمره آیلتس ۶.۵
  • جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت
  • بیماری های مادرزادی و ژنتیکی
  • عادت غلط سایش و فشردن دندان ها

در صورتی که پوسیدگی های سطحی دندان ترمیم نشود. به مرور عفونت و پوسیدگی به عصب می رسد و عصب های دندان را دچار فشار و ناراحتی خواهد کرد. به همین علت در اولین موقعیت باید اقدام به اندو یا عصب کشی کرد. اصلی ترین ابزار عصب کشی دندان فایل می باشد. پس از بی حس شدن فک، به وسیله فرزهای مخصوص دندان برای خارج کردن ریشه مهیا می شود و با استفاده از فایل عصب را از دهان خارج می سازد. مجله بهداشت دهان و دندان هروی فایل های مخصوص عصب کشی شامل سوزن های ظریفی هستند که بر اساس رنگشان سایز بندی و کد گذاری می شوند. هر یک از سوزن ها رنگ مخصوصی دارند که در زمان عصب کشی، دندان پزشک می تواند سوزن مورد نظر خود را انتخاب نماید. سایر تجهیزات دندان پزشکی مانند دستگاه تصویر برداری از دندان، مانیتور دندانپزشکی و تخت دندان پزشکی که در صورت نیاز می توانند به مجموع یونیت اضافه شوند. برای سهولت در حمل و نقل این تجهیزات از چرخ های مستحکم و در اندازه های مناسب با قابلیت جمع یا قفل شدن برای جلوگیری از حرکات اضافی استفاده می شوند.

اگر چسباندن نوزاد در ابتدا دشوار بود، نگران نباشید. فرنوم های خلفی، احتمالا به چند هفته تمرین نیاز داشته باشند تا نتیجه را نشان بدهند. بنابراین تمرینات تجویز شده بعد از جراحی فرنکتومی را رعایت کنید. با یک مشاور شیردهی و در صورت امکان یک تراپیست (درمانگر جمجمه ، کایروپراکتور کودکان و …) همکاری کنید تا شانس موفقیت جراحی افزایش یابد. • اگر دو زخم تازه در دهان در مجاورت هم وجود داشته باشد، به هم میچسبند. بنابراین مهم است که آنها را باز نگه دارید. • خطر اصلی ترشحات فرنوم زبانی یا فرنوم لب این است که دهان آنقدر سریع ترمیم می شود که ممکن است زخم ها زودتر از موعد، به هم بچسبند و باعث ایجاد محدودیت جدید و تداوم یا بازگشت علائم شود. • زخم ها در زمان بهبودی به سمت مرکز خود منقبض می شوند، بنابراین باید آن ها را باز نگه دارید. التیام زخم ها در هفته های دوم و سوم بهبودی یعنی زمانی که ممکن است اتصال مجدد رخ دهد، سخت می شود.

برای درمان مواردی مثل جراحی لثه، تغیر شکل لثه، عقب رفتگی لثه (تحلیل لثه) و اصلاح خطوط لثه از این روش استفاده میشود. وقتی لثه تحلیل برود، علاوه بر بیش از حد نمایان شدن ریشه دندان ها که ظاهر نازیبایی به لثه ها میدهد باعث خرابی ریشه دندان ها و در نتیجه از دست دادن دندان ها می شود. همچنین تحلیل و عقب رفتگی لثه، موجب حساسیت لثه مشکل باعث عفونت و خون ریزی لثه میشود. متناسب با شرایط بیمار و شدت مشکل لثه ی بیمار، پیوند لثه توسط متخصص جراحی لثه انجام میشود. دوره ی نقاهت این جراحی حدودا بین دو تا سه هفته است. مینای دندان لایه محافظ بیرونی هر دندان است. اگر دندان ها در معرض پوسیدگی یا درگیر پوسیدگی هستند، استفاده از فلوراید بسیار مفید است. به شما توصیه میکنیم با روش فلوراید تراپی از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری کنید و ایمنی دهان و دندان ها خود را افزایش دهید. در سایر روش های درمانی مانند ارتودنسی، برای صاف و مرتب کردن دندان ها، از جراحی فک برای جا به جا کردن استخوان فک استفاده میشود.

دندانپزشکی با لیزر با از بین بردن شبکهی خونی سلولهای سرطانی، آنها را نابود میکند. همچنین سیستم ایمنی را فعال میکند. وقتی آپنهی خواب (وقفهی تنفسی بیش از ۱۰ ثانیه ضمن خواب) ناشی از رشد بافت در گلو باشد، دندانپزشکی با لیزر میتواند بافت گلو را تغییر داده و مشکلات تنفسی مرتبط را برطرف کند. دندانپزشکی با لیزر میتواند به کاهش درد و التهاب در مفصل کمک کند. دندانپزشکی با لیزر میتواند به بازسازی اعصاب و رگهای خونی آسیب دیده و جای زخم کمک کند. دندانپزشکی با لیزر میتواند مدت زمان بهبود یافتن را به حداقل برساند و دردهای ناشی از سرماخوردگی را کاهش دهد. دندانپزشکی با لیزر فرآیند سفید کردن دندانها را سرعت میبخشد. در این فرآیند از لیزر به عنوان منبع گرما و انتقال انرژی به واکنش شیمیایی سفید کردن دندانها استفاده میکنند. گاهی اوقات پوسیدگی دندان و تجمع باکتریها باعث ایجاد بوی بد در حفرهی دهان میشوند.

سطوح اتاق تاریک را با روکش های محافظ یکبار مصرف پوشانده و در صورت آلودگی سطوح زیرین، باید مواد ضد عفونی کننده متوسط استفاده گردد. لوله کولیماتور، سر دستگاه و همچنین صفحه کلید کنترل آن را با پو شش های محافظ یک بار مصرف پوشانده و آنها را باید پس از هر بیماری تعویض نمود. پر کردن دندان با سرامیک در صورت آلودگی، باید با محلول ضد عفونی کننده مورد تایید کارخانه سازنده ضد عفونی گردد. سنسورهای دیجیتال باید با اتو کلاو یا محلول ضد عفونی کننده قوی استریل شوند. بهتر است برای سنسور های دیجیتال از پوشش های محافظ یکبارمصرف استفاده شود. ظهور و ثبوت فیلم، احتمال ایجاد آلودگی وجود دارد. لذا از ضدعفونی مکرر و ایده آل همه سطوح با اسپری نمودن مواد ضدعفونی اطمینان حاصل نمایید. جهت ضدعفونی کلیدهای الکتریکی تجهیزات، از اسپری نمودن مواد ضدعفونی خودداری نموده و از دستمال آغشته به مواد ضدعفونی (با محلول ضد عفونی کننده مورد تایید کارخانه) استفاده نمایید. با توجه به اورژانس نبودن خدمات ارایٔه شده در این مراکز در شرایط اپیدمی کووید-19، فعالیت این مراکز موقتا مجاز نمی باشد.

دندانپزشک می تواند مجدداً آن را بچسباند یا روکش جدیدی برای شما بسازد. روکش می تواند راهکاری بسیار مفید برای مشکلات چشمگیری باشد که برای دندان های شما بروز پیدا می کنند. اما خطرات و مشکلات احتمالی نیز وجود دارند که ممکن است پس از دریافت یک روکش تجربه کنید. اصلاً غیر عادی نیست دندانی که روی آن روکش قرار گرفته است یه سرما یا گرما حساسیت نشان دهد. با این حال، اگر دندان های شما به فشار هنگام بستن بایت خیلی حساس باشد، ممکن است روکش به خوبی روی دندان قرار نگرفته شده باشد. با دندانپزشک خود در مورد تنظیم مجدد روکش یا پر کردن بالای روکش صحبت کنید. برخی از انواع خاص روکش ها، مخصوصاً روکش های تمام پرسلن، بیشتر مستعد لب پر شدن هستند. دندانپزشک شما ممکن است بتواند لب پر شدگی های کوچک را ترمیم کند. پرسلنی که برای روکش های ترکیبی پرسلن روی فلز استفاده می شود ممکن است شکسته شود، و ساختار فلزی زیر آن قابل مشاهده باشد.

ظاهر ابزارهای دندانپزشکی ترس از مراجعه به دندانپزشکی را افزایش میدهد، چه برسد به اینکه، دلیل مراجعه به دندانپزشک برای کشیدن دندان یا عصب کشی باشد. در ادامه مقاله مروری بر روند کار (کشیدن دندان)، به ویژه ابزار کشیدن دندان که دندانپزشک شما از آنها استفاده میکند و همچنین به نحوه استفاده از این ابزارها میپردازیم. روش ساده: کشیدن ساده دندان زمانی استفاده میشود که دندان مربوطه در داخل دهان قابل مشاهده است. روش جراحی: کشیدن دندان به روش جراحی، مقداری پیچیدهتر است که وقتی دندان شکسته یا از لثه رویش نیافته باشد، برای کشیدن دندان به برش لثه نیاز است. در این حالت، یک جراح دهان و دندان ایدهآلترین دندانپزشک برای کشیدن دندان است. قبل از جراحی، دستیار دندانپزشک یک سینی از ابزارهای کششی که دندانپزشک یا جراح دهان شما قرار است استفاده کند، آماده میکند. تمام ابزارهای داخل این سینی کاملا استریل است. هر ابزار داخل سینی عملکرد منحصر به فردی در طول عمل جراحی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد