مجله ی اینترنتی سلامت

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی سلامت

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم. راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بررسی ابعاد اتاق خواب مستر در دکوراسیون منزل


یکی دیگر از انواع ایده ها برای طراحی دکوراسیون منزل کوچک استفاده بهینه از دیوارها است که شما می توانید روی دیوار اتاق خواب و پذیرایی یا آشپزخانه شلف دیواری و قفسه دیواری و باکس و … را نصب کنید و انواع وسایل ضروری و تزیینی را روی این قفسه ها بچینید. ابعاد اتاق خواب مستر آشپزخانه یکی دیگر از مهم ترین بخش های منزل است که باید به صورت کاربردی طراحی شود. طراحی چیدمان و دکوراسیون خانه ایرانی کوچک برای بسیاری از افراد دشوار می باشد. بهترین راهکار برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک استفاده بهینه از همه فضاهای منزل می باشد تا با بهره گیری از این ایده بتوانید دکوراسیونی مدرن و شیک را در منزل خود به وجود آورید. نورپردازی فضاهای کوچک یکی از اصولی است که در طراحی داخلی منازل کوچک باید لحاظ شود. از این رو در هنگام طراحی منازل آپارتمانی و یا خانه های کوچک می توان از نورهای طبیعی زیاد و یا نورهای مصنوعی استفاده کرد، به کار بردن این شیوه، ضمن بزرگنمایی خانه موجب زیباتر شدن فضای منزل خواهد شد.

گذاشتن ساقههای بامبو در یک گلدان ظریف و یا دکور کردن ساقه های چوبی این گیاه با شمع ترکیب جالبی ایجاد میکند. مقاومت بسیار خوب و بافت و الگوی دانهای منحصر به فرد چوب بلوط، آن را به گزینهای مناسب برای دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. از آن برای ساخت مبلمان و تأسیسات کف استفاده میشود. چوب سرو (Cedar wood) با رنگ قرمز مایل به زرد خود، جنس عالی و ظاهری کلاسیک دارد. در ساخت مبلمان بسیار خوب است و به عنوان روکش دیوار نیز مناسب است. چوب چنار به طور طبیعی و ذاتی دارای یک رایحه شیرین است و این رایحه و انرژی خود را به فضای بیرون منتقل میکند. چوب کاج (Pinewood) یکی از محبوبترین و رایجترین چوبهایی است که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا هم در دسترس است و هم زیبایی ظاهری دارد. هزینه آن تقریباً 50% کمتر از دیگر چوبهای سخت است. بنابراین، به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. چوب توسکا (Alder wood) ظاهری جذاب، بافتی ظریف و رنگ قهوه ای روشن دارد.

سعی کنید تا در چیدمان مبلمان خانه به این فضاها بیشتر اهمیت دهید. شما میتوانید قفسههای متنوعی را بر روی دیوار نصب کنید. همچنین میتوانید بخشی از دکوراسیون زیبایی داخل خانه را بر روی دیوارها اجرا کنید. اگر از آباژور استفاده میکنید، آباژورهای بلند و باریک را انتخاب کنید. اگر به یک کتابخانه احتیاج دارید، سعی کنید تا در طراحی دکوراسیون داخلی از کتابخانههای رنگ روشن و عمودی با قفسههای زیاد استفاده کنید. میتوانید طاقچههای زیبا و جذابی را روی دیوارها تعبیه کنید و وسایل ریز و درشت را روی طاقچههای دیواری قرار دهید. به تأثیر شگفت انگیز رنگها ایمان بیاورید. رنگها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا میکنند. سعی کنید برای خانه کوچک خود و چیدمان آن، چه در وسایل و چه در رنگ دیوارها از زمینههای روشن و تقریباً کمرنگ استفاده کنید. بهتر است تا ترکیب رنگها در آپارتمان شما تقریباً در یک طیف قرار گیرند. تضاد رنگی زیاد در فضای خانه باعث کوچک به نظر رسیدن آن میشود.

در هر بخش از طراحی دکوراسیون داخلی منزل از جمله تی وی وال می توان از ایده های مختلفی استفاده کرد. این ایده ها در ترکیب با سبک های مختلف معماری، چینش و متریال مختلف می تواند نتیجه ای زیباتر و کامل تر داشته باشد. حالا با هم ایده های متفاوتی در طراحی دیواره ی تلویزیون را مرور می کنیم. سنگ و دیوار پوش های طرح سنگ یکی از مصالحی ای که میتوان به کمک آن دیوار پشت تلویزیون را از سادگی خارج کرد. این سنگها در طرحها و مدلهای متنوعی تولید میشوند که شما میتوانید با توجه به متراژ دیواری که مد نظر دارید آن را انتخاب کنید. تلویزیون ها به طور کلی در برابر سایه های دیواری خنثی مانند سفید، مایل به سفید و خاکستری زیبا به نظر می رسند. اگر میخواهید کمی صفحهنمایش خود را استتار کنید، ممکن است رنگ تیره مانند مشکی را انتخاب کنید یا تلویزیون خود را با دیوار گالری با رنگ هایی پر جنب و جوش احاطه کنید تا با هم ترکیب شوند .

بازسازی آشپزخانه معمولاً زمانی انجام می شود که افراد بخواهند دیزاین کابینت آشپزخانه را عوض کنند و طرحی جدید را جایگزین نمایند . کابینت ساز کسی است که با توجه به طرحی که مشتری می خواهد دکوراسیون آشپزخانه را عوض می کند و در صورت نیاز جای انشعاباتی مثل گاز، برق و آب تعویض می شود. سرامیک نیز یکی از بخش های مهم در دکوراسیون آشپزخانه است که یا به صورت کامل تعویض می شود و یا با استفاده از چسب سرامیک ها بر روی دیوار نصب می شوند. طراح کابینت ساز می بایست طراحی را به گونه ای انجام دهد که دسترسی سریع، جادار بودن، شیک بودن و انعکاس نور را برای فضای آشپزخانه فراهم کند. نقش کابینت ساز با توجه به نوع طرحی که ارائه می دهد و متریالهایی که در ساخت بکار می برد در زیبایی بیشتر دکور آشپزخانه بسیار مهم است. نکات زیادی هستند که سبب می شوند آشپزخانه به شکلی زیبا و جذاب اجرا و پیاده سازی شود.

با یادگیری نکات اولیه طراحی دکوراسیون داخلی می توان با ایجاد تغییرات چشمگیر اما ساده و کم هزینه در خانه و محل زندگی، حس و حالی نو و هیجان انگیز به این فضاها بخشید. برای شروع بهتر است ابتدا سلیقه و تمایل خود را به سبکهای مختلف تعیین کنید. به عنوان مثال علاقه مند به دکوراسیون مدرن و ساده هستید یا جزئیات و گرمای دکوراسیون سنتی را دوست دارید.انواع پارتیشن بندی با انتخاب نوع سبک مورد علاقه، چارچوب و اصول بقیه مسیر نیز مشخص می شود. حال که سبک خود را انتخاب کردید می توانید به ابعاد و اندازه ها و روابط فضایی خانه توجه کنید. برای مثال در خانه های آپارتمانی، کمبود فضا، بزرگتر جلوه دادن فضا، کوتاهی سقف ها و تفکیک درست فضاها از دغدغه های اصلی هستند. در قدم اول برای فضاهای کوچک اصل مهمی را تعیین می کنیم و آن استفاده حداکثری از هر فضا است. برای فضاهای کوچک طراحی دکوراسیون داخلی را طوری در نظر بگیرید که یک فضا به طور همزمان چند عملکرد را تامین کند.

گاهی اوقات خیلی از ما نه سبک مدرن را برای دکوراسیونمان دوست داریم و نه سبک کلاسیک. به دنبال سبکی می گردیم که مابین این دو باشد، یعنی هم بتوانیم از عناصر و طراحی مدرن بهره ببریم و هم موتیف های کلاسیک را در نقاطی از دکوراسیون استفاده کنیم. سبک نئوکلاسیک دقیقا همان سبکی است که به دنبالش می گردیم و می تواند نیاز ما را برطرف نماید. ویژگی ها و تعاریف این سبک را در مطلب سبک دکوراسیون نئوکلاسیک بخوانید. سبک باهاوس یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است. امروز با گذشت تقریبا 100 سال از ابداع این سبک معماری، هنوز هم یک سبک تاثیرگذار در طراحی بهحساب میآید. از ویژگیهای اصلی این سبک سادگی، عملکردگرایی و راحتی است. طراحیها در این سبک، تنها براساس نیاز ساکنان انجام شده و از بکارگیری عناصر بدون کارکرد جلوگیری می­شود. در دکوراسیون داخلی به سبک باهاوس اثری از کندهکاری­، قوس­ و پنجرههای آرکدار دیده نمیشود.

این بخش نسبت به بودجه و البته سلیقه شما قابل انتخاب است؛ شاید سرامیک های معمولی بتوانند باعث ایجاد یک سادگی جذاب در آشپزخانه شوند. همینطور وجود موزاییک و بر روی آنها، یک موکت همرنگ با دیوار ها تأثیر مناسبی در دکوراسیون منزل خواهد داشت. البته کفپوش های چوبی بهترین انتخاب هستند اما نسبت به دیگر کفپوش ها نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت. بسیاری از افرادی که به تنهایی و بدون دانش قبلی در مورد طراحی داخلی به طراحی دکوراسیون آشپزخانه می پردازند، در انتها از اهمیت میزکار غافل شده و باعث ایجاد مشکلات زیادی در آینده می شوند. طراحی داخلی آشپزخانه صرفا در اهمیت به زیبایی خلاصه نمی شود، بلکه یک طراح حرفه ای به خوبی کارایی را هم مورد توجه قرار می دهد. فضای میز کار آشپزخانه باید در بهترین حالت نسبت به دیگر بخش ها انتخاب شود. اگر قرار است قسمتی از اُپنِ کنار ظرفشور، به عنوان میز کار باشد، نباید در بالای آن کابینت ها باعث آزار و همینطور کاهش نور شوند.

  • فهرست نیازها و سلایق اعضای خانواده
  • الگوهای عشایری و قومی
  • چه مبلمانی در اختیار دارید؟
  • بازار مبل خیابان آتشگاه

مهمترین نکته ای که باید در ذهن داشته باشیم این است که از آوردن رنگ به اتاق خواب کوچک خود نترسیم. مهم نتیجه است که باید اتاق دعوت کننده، آرامش بخش و زیبا و کاربردی داشته باشیم. سوال : چه رنگ هایی برای دکوراسیون اتاق خواب شش متری مناسب است؟ جواب : هر رنگی که به شما آرامش می دهد. اگر اتاق خواب شما کوچک است، ممکن است فکر کنید سفید تنها گزینه مناسب است. ولی شما می توانید به هر رنگ دیگری هم فکر کنید، مهم این است که به اندازه و در جای مناسب از آن استفاده کنیم. رنگ سفید می تواند در یک اتاق خواب کوچک به خوبی کار کند. فضا را دلباز و روشن کند و ترکیب خوبی هم با همه رنگ ها دارد. اما مراقب رنگ سفید روشن باشید زیرا می تواند باعث ایجاد سردی و یکنواختی هم در هر اتاق خواب بشود. رنگ سفید معمولاً بهترین انتخاب برای سقف یک اتاق کوچک است. با این حال برای دیوارهای اتاق خواب خود می توانید به ترکیب سقف سفید با دیوارهای آبی بسیار کمرنگ هم فکر کنید چرا که ترکیب حاصل بسیار زیبا به نظر برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد